Idén hatodik alkalommal rendezték meg az Év Magyar Autója versenyt, ahol a hazai autóipar krémje mérettette meg magát a szakmai zsűri és a közönség szavazatai alapján. A fődíjat a győri gyártású Cupra Terramar vihette haza, míg a közönség szívét a Suzuki Vitara hódította meg – derült ki az Autós Nagykoalíció (ANK) és partnerei által kiadott közleményből.
A rangos díjátadóra a ZalaZone tesztpályán, a GreenTech 2025 konferencia keretében kerül sor május 23-án, ahol az autóipar és a fenntarthatóság legfontosabb szereplői találkoznak.
A versenyre idén 26 márka 63 autóját nevezték, ezek közül 42 modell indult a Magyar Év Autója 2025 díjért, míg 19 jármű küzdött az Év Zöldautója 2025 címért.
A Cupra Terramar sikere már csak azért is figyelemre méltó, mert ezzel harmadik alkalommal vihette haza az Audi Hungaria a fődíjat – 2022-ben az Audi Q3 Sportback PHEV, 2024-ben pedig az RS Q3 nyert. A Terramar a Volkswagen-csoport új plug-in hibrid SUV-jaként a győri gyártás innovációs erejét és exportpiacokra gyakorolt hatását is szimbolizálja.
Kategóriagyőztesek és zöld csúcsteljesítmények
A szakmai zsűri ezúttal is hét kategóriában hirdetett győztest:
- Kedvező árú autók (8 millió Ft alatt): Dacia Duster
- Családi autók: Skoda Superb Combi
- Flottaautók: Audi A5 Limousine
- Kis- és közepes SUV-ok: Hyundai Tucson
- Nagy SUV-ok: Mazda CX-80
- Prémium szegmens: Volkswagen Touareg R
- Kishaszonjárművek: Volkswagen Transporter
A sportautók kategóriájában első ízben alakult ki pontegyenlőség, így két modell is győzött: a BMW M5 és a Volkswagen Golf GTI. A különdíjat, vagyis az „Év Meglepetése 2025” címet az Alfa Romeo Junior kapta, ami jelzi, hogy a karakteres olasz márka újra képes meglepetést okozni.

A zöldautók között a Skoda Kodiaq PHEV lett a legjobb hibrid, az Audi A6 e-tron pedig az elektromos csúcskategória nyertese. Az árérzékeny e-autó kategóriában a Kia EV3 emelkedett ki.
A közönség döntött: Suzuki Vitara a kedvenc
Az ötödször is Közönségdíjjal jutalmazott Suzuki ismét bizonyított: a Vitara több mint ötezer szavazó voksával végzett az élen, megelőzve a Suzuki Swiftet és a Ford Explorert. A korábbi években a japán gyártó S-Cross modellje vitte el a díjat, így a márka stabilan őrzi vezető pozícióját a magyar autós közönség körében.

A verseny nemcsak az autók teljesítményét értékelte, hanem a kommunikációs munkát is: Horváth Bence, az RN Hungary Kft. (Renault, Dacia, Alpine) PR-igazgatója kapta az Év Autós PR-szakembere díjat.
A részletes pontszámokat és a nevezett modelleket a www.evmagyarautoja.hu oldalon lehet megtekinteni.
A díjazottak és a verseny színvonala azt mutatja, hogy a hazai autópiac szereplői nemcsak innovációban, hanem minőségben és közönségkapcsolatban is komoly fejlődést mutatnak. Az Év Magyar Autója díj nemcsak technológiai, hanem presztízsértékű elismerés is – különösen, ha a közönség is az egyik győztest választja.
Ha tehát új autóvásárláson gondolkodsz, érdemes figyelni azokra a modellekre, amelyek most az élmezőnybe kerültek – a szakma és a felhasználók véleménye ritkán téved egyszerre.
Forrás: MTI
Borítókép: cupraofficial.hu
Kapcsolódó cikk: Renault 5 és Alpine A290: Az Év Autója 2025-ben