péntek, január 31, 2025
spot_imgspot_img
spot_img

Neked ajánljuk

spot_img

Ez is érdekelhet

spot_imgspot_img

Jövő generációs modellekkel erősít a BMW Magyarországon

A BMW csoport 2025-re az új termékportfólió bevezetésével kíván lendületet adni értékesítéseinek. Ennek egyik kulcsfontosságú eleme a Neue Klasse modellcsalád, amely a német autógyártó debreceni üzemében készül majd, és az év második felében mutatkozik be. A BMW Group Magyarország ügyvezető igazgatója, Gombos Zoltán a csütörtöki sajtótájékoztatón hangsúlyozta, hogy a vállalat továbbra is az elektromobilitás élmezőnyében kíván maradni.

Elektromos és belső égésű motorok egyaránt a fókuszban

Gombos Zoltán elmondása szerint a BMW következő generációs, tisztán elektromos modelljei a legkorszerűbb akkumulátor-technológiával készülnek. Ugyanakkor a vállalat továbbra is kielégíti a belső égésű motorok iránti keresletet, és részt vesz a hidrogénüzemű járművek fejlesztésében is.

BMW Neue Klasse modellcsalád

Rekordértékesítés a prémium szegmensben

A BMW csoport 2024-ben 6274 járművet értékesített Magyarországon, amelyből 5784 BMW, míg 490 MINI modell volt. Ez 5,2%-os piaci részesedést jelentett, miközben a prémium szegmensben a BMW 30,8%-kal megőrizte vezető helyét. Az értékesítés több mint fele sport szabadidő-modell volt, és a vevők túlnyomó többsége összkerék-meghajtású változatokat választott.

Az elektromos autók piacán a BMW tavaly 674 eladott járművel a negyedik helyet szerezte meg Magyarországon. A MINI márka elektromos modelljei 20%-os növekedést értek el, miközben a teljes eladások az átmeneti időszak miatt 28%-kal mérséklődtek. Németh Balázs, a MINI márkaigazgatója kiemelte, hogy a modellpaletta teljes megújulása hozzájárult az elektromos változatok népszerűségéhez.

BMW VISION NEUE KLASSE

Motorkerékpárok és céges vásárlók dominanciája

A BMW motorkerékpár-szegmense 2024-ben 743 darabot értékesített, ami 7%-os visszaesést jelentett az előző évhez képest. Ennek egyik fő oka, hogy 2024-ben nem történt hatósági megrendelés, amely az előző évben jelentős tételt tett ki. A márka motorkerékpár-piaci részesedése azonban stabilan 20% felett maradt.

A BMW eladásainak jelentős részét a céges ügyfelek adják, arányuk a teljes értékesítésben 90% volt. Az országban jelenleg 15 értékesítési ponton érhetők el a csoport márkái.

Az innováció szerepe a debreceni gyártásban

A debreceni gyár nemcsak a Neue Klasse modellek gyártásának otthona lesz, hanem egyben a BMW globális innovációs központjának is számít majd. A modern üzem várhatóan az elektromobilitás és a fenntartható gyártási technológiák úttörője lesz, amely hozzájárul Magyarország gazdasági növekedéséhez és az európai autóipar fejlődéséhez. Ez az előrelépés a BMW hosszú távú stratégiai elköteleződését tükrözi a fenntartható mobilitás iránt.

Fotók: bmw.hu

Kapcsolódó cikk: Legördült az első BMW Neue Klasse X tesztautó a debreceni gyártósorról

További friss híreket találsz a MozaikVilág főoldalán. Csatlakozz hozzánk és kövesd az aktualitásainkat a Facebook-on is!
spot_imgspot_img

Legnépszerűbb TOP10

Töltsd le a Mozaikvilág appot, hogy ne maradj le semmiről!