csütörtök, május 22, 2025
spot_imgspot_img
spot_img

Neked ajánljuk

spot_img

Ez is érdekelhet

spot_imgspot_img

Kínai autók Németországban: még mindig ritkaságnak számítanak

Bár az európai autópiacon egyre nagyobb figyelem övezi a kínai gyártókat, a valóságban ezek a márkák még mindig csak elenyésző arányban vannak jelen a német utakon – derül ki a német dpa hírügynökség elemzéséből, amely a Kraftfahrt-Bundesamt (KBA) legfrissebb adataira támaszkodik. Az elemzést az Auto Shanghai 2025 szakkiállítás apropóján tették közzé.

A németországi 49,3 millió személyautóból mindössze 70 046 sorolható az úgynevezett „szűken értelmezett” kínai márkák közé, amelyek jellemzően a Kínában alapított és működő vállalatok modelljeit jelentik – ilyen például az MG Roewe, a BYD, a Nio vagy a Great Wall Motor. Közülük a piacvezető egyértelműen az MG Roewe 49 557 járművel, őt a Lynk & Co és a GWM követi nagyjából 6 ezer darabbal, míg a BYD 4500, a Nio pedig körülbelül 1700 autóval képviselteti magát a német közutakon. Az olyan újabb szereplők, mint az Aiways, a Xpeng, a Leapmotor vagy a Maxus, csupán néhány száz példányban vannak jelen – mutat rá az MTI által is idézett elemzés.

Lync & Co 01
Fotó: press.lynkco.com

Elektromos, de még nem elég

A 70 ezer kínai autó 72%-a elektromos meghajtású, mégis mindössze a teljes német elektromosautó-állomány 3%-át adják. Ez a szám aránylag alacsonynak számít, különösen annak tükrében, hogy a kínai gyártók épp az elektromobilitás területén törekednek jelentősebb térnyerésre. A számok növekednek ugyan – például 2023-hoz képest 12 500 darabbal emelkedett a regisztrált kínai autók száma –, de ez még mindig lassú ütemnek számít a német piac méretéhez képest. Az új regisztrációkban jelenleg is mindössze 1%-os részesedést tudhatnak magukénak a szűken vett kínai márkák.

Érdekesség, hogy ha a kínai hátterű, de európai piacon már régóta jelenlévő márkákat – mint a Geely tulajdonában álló Polestar és Volvo Cars, illetve a Mercedes-Benz és a Geely közös vállalata, a Smart – is ide soroljuk, akkor a kínai gyártókhoz köthető autók száma már a százezres, sőt akár az egymilliós nagyságrendet is elérheti.

Kapcsolódó cikk: Történelmi mélyponton a Mercedes elektromos autó értékesítése

Polestar 3
Fotó: polestar.com

Mire számíthatunk a közeljövőben?

A kínai márkák közül többen – például a BYD vagy a Nio – már komoly terveket szövögetnek európai gyárak építésére, illetve intenzív marketingkampányokkal igyekeznek növelni ismertségüket. Ugyanakkor az európai vásárlók bizalma, a márkaismertség hiánya és az infrastruktúra-kiépítettség még kihívásokat jelent.

Az Auto Shanghai kiállítás minden évben bepillantást enged abba, hogyan próbálnak ezek a márkák versenyképes alternatívát kínálni a német és más nyugat-európai gyártók termékei mellett.

Forrás: MTI / dpa, KBA (Kraftfahrt-Bundesamt)

Borítókép: mgmotor.hu

Kapcsolódó cikk: Kínai autómárkák Magyarországon: Az új játékosok tarolhatnak az utakon

További friss híreket találsz a MozaikVilág főoldalán. Csatlakozz hozzánk és kövesd az aktualitásainkat a Facebook-on is!
spot_imgspot_img

Legnépszerűbb TOP10

Töltsd le a Mozaikvilág appot, hogy ne maradj le semmiről!