A kínai technológiai óriás, a Huawei Technologies tavaly jelentős növekedést könyvelhetett el több kulcsfontosságú üzletágában – ugyanakkor a profitja mégis látványosan csökkent. A vállalat hétfőn közzétett éves pénzügyi jelentése szerint 2024-ben adózott eredménye 62,574 milliárd jüan volt, ami 28 százalékos visszaesést jelent az előző évhez képest – számolt be róla a Huawei hivatalos honlapján megjelent közlemény alapján az MTI.
A bevételek azonban más képet festenek: a Huawei összesített árbevétele 22,4 százalékkal nőtt, így elérte a 862,072 milliárd jüant (hozzávetőleg 118,4 milliárd dollárt). A különféle üzletágak közül a fogyasztói szegmens hozta a legnagyobb növekedést, 38,3 százalékos emelkedéssel 339 milliárd jüanig, ami főként az újgenerációs okoseszközök és a visszatérő telefonpiaci jelenlétük sikerének köszönhető.
Az autóipari szegmens robbanásszerű áttörése
A leglátványosabb ugrást az autóipari „intelligens megoldások” üzletága produkálta, ahol a bevétel 474,4 százalékkal nőtt, és 26,35 milliárd jüant ért el – nemcsak látványos, de történelmi eredmény is, hiszen ez az ágazat először lett nyereséges a cég történetében. A Huawei már évek óta dolgozik okosautós technológiákon, így ez az eredmény a többéves fejlesztések megtérülésének is tekinthető.

A hagyományosan erős távközlési berendezések üzletág is mérsékelt növekedést mutatott: a bevétel 4,9 százalékkal nőtt, elérve a 369,9 milliárd jüant. A felhőszolgáltatások területén 8,5 százalékos növekedés mutatkozott, 38,5 milliárd jüanos eredménnyel.

Globális jelenlét, hazai fókusz
A Huawei továbbra is domináns szereplő a kínai piacon: a hazai bevételek 30,5 százalékkal emelkedtek, így 615,26 milliárd jüan bevétel származott belföldről. Az EMEA régióban (Európa, Közel-Kelet, Afrika) 2,1 százalékos, az ázsiai és csendes-óceáni térségben 5,5 százalékos, míg Amerikában 2,7 százalékos bevételnövekedést könyveltek el.
A kutatás-fejlesztés továbbra is stratégiai kulcsterület maradt: a Huawei erre 179,7 milliárd jüant fordított, ami a teljes árbevétel 20,8 százalékát tette ki. Figyelemre méltó adat, hogy az alkalmazottak több mint fele, összesen 113 ezer fő dolgozott a K+F részlegen – ez jól mutatja a vállalat hosszú távú innovációs elkötelezettségét.
Bár a nyereségcsökkenés mögött több tényező – például geopolitikai nyomás, szankciók, és átalakuló globális piaci környezet – is állhat, a Huawei 2024-es pénzügyi beszámolója összességében erős alkalmazkodóképességről és szektoriális dinamizmusról árulkodik. A jelek szerint a cég – a profitmérséklődés ellenére – új utakat talál a fejlődéshez, különösen a jövő technológiáit érintő területeken.
Forrás: MTI
Borítókép: MTI/EPA/Mukhriz Hazim
Kapcsolódó cikk: Második éve a világ élén az Apple: Újra a legértékesebb márka a Brand Finance szerint