2024-ben kiemelkedő évet zárt a Toyota a magyarországi újautópiacon, a márka 18 122 új autót értékesített, ezzel történelmi rekordot felállítva. Ez a teljesítmény 12,4 százalékos piaci részesedést biztosított a japán márkának a személyautók és kishaszongépjárművek szegmensében – közölte kedden a Toyota Central Europe Kft. az MTI-vel.
A kivonásokkal tisztított piacon a Toyota 17 371 járművet adott el, amely 14,6 százalékos részesedést jelentett. A Toyota közleménye szerint a kivonásokkal tisztított adatok reálisabb képet adnak a magyarországi újautó-eladásokról és az aktív autópark alakulásáról, mivel a regisztrációt követően a forgalomból kivont autók valójában nem jelennek meg tartósan a hazai utakon.
Kivonások alakulása a piacon
A magyarországi személyautó-piacon az összes márkát tekintve a kivonások aránya 17,1 százalék, míg egyes márkáknál ez meghaladja az 50 százalékot, másoknál gyakorlatilag elhanyagolható. A Toyota esetében mindössze 2,3 százalékos arányt regisztráltak, ami kiemelkedően alacsony érték. A kishaszongépjárművek piacán az általános kivonási arány 27,2 százalék, a Toyota esetében ez az arány 11,7 százalék.
Piaci részesedés és flottaeladások
Az importőr adatai szerint a személyautók piacán a Toyota 14 622 járművet értékesített, amely 12,9 százalékos részesedést jelent, míg a kishaszongépjárművek piacán 3500 eladással 14,1 százalékos részesedést ért el. A kivonásokkal tisztított adatok alapján a Toyota részesedése a személyautók piacán 14,2 százalékra, a kishaszongépjárművek piacán pedig 17,1 százalékra nőtt.
A flottaeladások a Toyota értékesítéseinek 62,1 százalékát tették ki 2024-ben. A kivonásokkal tisztított számok alapján a Toyota 10 795 járművet értékesített jogi személyeknek, ezzel az első helyet szerezte meg a márkák rangsorában 13,9 százalékos részesedéssel. A magánvásárlók körében 6576 eladott járművel, 16 százalékos részesedéssel a Toyota a második legnépszerűbb márka lett.
A Toyota sikereinek háttere
A Toyota alacsony kivonási arányai és a flottaeladásokban elért kiemelkedő eredményei annak köszönhetőek, hogy a márka megbízhatóságáról, magas minőségről és környezettudatos technológiáiról ismert. Az olyan népszerű modellek, mint a Corolla és a Hilux, valamint a hibrid hajtásláncok széles választéka mind hozzájárultak a kiemelkedő eredményekhez.
A jövő kihívásai és lehetőségei
A Toyota sikeres 2024-es évének tükrében érdemes megvizsgálni a márka jövőbeli stratégiáját. A fenntartható mobilitás iránti elköteleződés és az elektromos modellek fejlesztése egyre fontosabbá válik a globális autóiparban. A Toyota magyarországi piaci pozíciójának további erősítése érdekében az újgenerációs hibrid és elektromos modellek, valamint a szolgáltatások bővítése kulcsszerepet játszhat a következő években.
Kapcsolódó cikk: 2024: 13 százalékkal nőtt a forgalomba helyezett új személyautók száma Magyarországon